Vládnoucí členové rodů

Rod Lilie – Voda

Královna Narelia z Lilií



Moudrá a laskavá, vládne s klidnou silou. Její dotek prý uzdravuje i zlomená srdce.
Sídelní město: Jezeroběl, město z květů a vodních mostů.

  • Tituly: Paní Jezer, Ochránkyně Růstu, Družka Měsíční rosy

  • Věk: Vypadá na 35, ale o jejím skutečném věku se vedou legendy

  • Magie: Léčivá aura, vodní manipulace, schopnost vnímat emoce dotykem

  • Symbol: Bílá lilie rozkvétající nad vlnkou

  • Zvíře: Labuť jménem Sylune, její věrná společnice – zpívá, když se blíží nebezpečí

Jezeroběl

Město jako z pohádky, postavené na leknínových ostrovech.

  • Mosty z květin a živé vody, které se mění podle nálady královny.

  • Křišťálové síně s mozaikami z perleti a kapek rosy.

  • V noci město září modravým světlem, protože květiny na střechách svítí podle měsíčních cyklů.

Osobnost Narelie

  • Trpělivá, milující, ale hluboce zarmoucená z minulých válek.

  • Má silný mateřský vztah k Lioře, své dceři, i když ví, že její osud vede dál, než jen po boku koruny.

  • Ostatní vládci ji respektují, ale někteří ji považují za příliš jemnou v časech, kdy svět houstne.

 Zajímavost:

Narelia jednou vyléčila starý dub, o kterém se věřilo, že je mrtvý. Když se ho dotkla, vyrašily nové větve a strom se stal součástí Moudré rady lesa – od té doby ji rod Les považuje za čestného člena.

Rod Vistárie – Vzduch

Arcimág Virellon z Vistárie



Tajemný skřítek s hlasem jako šepot větru. Stráví většinu času v meditaci mezi oblaky.
Sídelní věž: Vířivé koruny – věž z levitujících lián a květů.

  • Tituly: Mistr Větru, Šepot Spánku, Strážce Okvětní Rovnováhy

  • Věk: Neznámý. Vypadá mlád, ale mluví, jako by pamatoval vznik hvězd.

  • Magie: Ovládá proudy vzduchu, dokáže číst myšlenky skrze dech, umí vstupovat do snů jiných bytostí.

  • Symbol: Popínavý květ v kruhu větru, tři lístky tvořící spirálu

  • Zvíře: Motýlí drak jménem Aethryl – stvoření z éteru a pylu, téměř neviditelné

Osobnost Virellona

  • Téměř nikdy nemluví nahlas – jeho myšlenky přicházejí jako vítr do mysli těch, kdo mu naslouchají.

  • Říká se, že když někoho pohladí vítr v bezvětří, nese pozdrav od Virellona.

  • Má hluboký smysl pro rovnováhu a krásu – je znechucen násilím, ale dokáže se bránit silou, která umlčí celé bojiště.

  • Věří, že každý zvuk má své místo v tichu – a že svět lze opravit, když pochopíme hudbu jeho proudění.

Vířivé koruny – Věž mezi nebesy



  • Umístění: Na samém vrcholu Mlžných kopců, často zahalena oblačností a kouzelným pylovým oparem.

  • Struktura: Věž je spletena z živých lián Vistárie, které levitují v prstencích kolem neviditelného jádra.

  • Květiny se pohybují podle větru – celý komplex je v neustálém, tichém tanci.

  • Vchod se neotevře běžnou cestou – je třeba vyslovit svůj nejhlubší sen.

Věže obsahují:

  • Komnatu větrného snění – místo, kde se setkávají skřítčí sny a tvoří vize.

  • Archiv šeptavých svitků – stará moudrost zapsaná v pylu, čitelná jen při zpěvu.

  • Nekonečné schodiště – stoupá i klesá podle myšlenek návštěvníka.

Zvláštnost:

Virellon při rituálech tančí pomalu ve vzduchu, vznáší se mezi květy a tvoří vzory z pylu, které pak začnou zářit. Každý vzor je věštbou, a některé z nich se prý nikdy nerozplynou – jako připomínka budoucnosti, která se ještě nestala.


Rod Hvězdy – Éter

Princezna Selyra z Hvězd





Mladičká, ale nadaná prorokyně. Mluví ve verších a slyší šepoty vesmíru.
Sídelní chrám: Hvězdná výšina – zářící observatoř v koruně stromu. 

Tituly: Dědička Světla, Mluvčí Komety, Hvězdná Dívka

Věk: Vypadá na 17–18 let, ale její duše je prý starší než některé hvězdy

Magie:

Slyší šepoty vesmíru, i když nikdo jiný neslyší nic

Vidí hvězdné linie – ne čas, ale možnosti

Mluví ve verších, které často mají prorocký význam

Symbol: Hvězda s vnitřním kruhem – „oko světla“

Zvíře: Soví mládě jménem Nyxari, s očima, které odrážejí noční oblohu


Osobnost Selyry

Tichá, zasněná, ale s pohledem, který „vidí skrz“

Přirozená empatie – neodsuzuje, jen ukazuje

Je považována za příliš mladou na vládu, ale její vize mění rozhodnutí celého rodu

Nosí plášť posetý třpytkami, který se mění podle fáze měsíce


 Hvězdná výšina – chrám korun nebe




Umístění: V koruně prastarého stromu, jehož listy září stříbřitým světlem

Stavba: Z živého dřeva a krystalů, propletená s oblohou

Funkce:

Slouží jako observatoř, svatyně i škola pro proroky

Každá věžička se otáčí podle pohybu planet

Uvnitř visí zvonkohry z hvězdného skla, které zvoní jen při osudových chvílích



Komnaty:

Síň Hvězdného zpěvu – když Selyra zpívá, strop svítí podle slov

Komnata Věčného výhledu – skleněná podlaha, skrz niž vidíš minulost i možné budoucnosti

Nefritový kruh – místo, kde se rod Hvězdy radí s proroctvími


Zajímavost:


Když byla Selyra malá, spadla z výšiny během hvězdného deště – a místo aby zemřela, se rozsvítila a zůstala levitovat ve vzduchu, dokud ji matka nezachytila. Od té doby věří, že je „poslankyní nebe“.


Rod Draci – Oheň

Králeth Varnax z Draků




Válečník v ohnivé zbroji, chrání rod čestně a přísně. V jeho krvi koluje dračí žár.
Sídelní pevnost: Rudá hnízda – skalní sídlo v sopečné kotlině.

Tituly: Dračí štít, Vládce plamene, Krvavý ochránce

Věk: Vypadá na 40–50 let, ale jeho věk skrývá zkušenosti mnoha válek

Magie:

V jeho žilách koluje dračí krev – může dýchat plamen a přivolat ohnivou bouři

Jeho zbroj je žhavá – nikdo se ho nesmí dotknout bez popálení

Ovládá magii zuřivosti – dokáže posílit svou i cizí sílu v boji

Symbol: Dračí hlava obtočená plamenem

Zvíře: Ohnivý červ jménem Thurnak – ještěr s rudou kůží a očima jako roztavené zlato


Osobnost Varnaxe

Tvrdý, přísný, ale hluboce čestný

Nepřipouští slabost, ale chrání své poddané jako otec vlastní mláďata

Jeho slovo má váhu kovadliny – nikdy neodvolá rozkaz, nikdy nelže

Občas má výbuchy hněvu, při kterých se prý rozžhaví i země pod ním


 Rudá hnízda – sídlo ohně a síly




Umístění: V jámě staré sopky, stále částečně aktivní

Stavba: Budovy vytesané přímo do černého kamene, stěny žhnou slabým rudým světlem

Obrana:

Mosty z obsidiánu, které lze spustit do lávových trhlin

Kamenní strážci – sochy draků, které se probouzejí, když zazní válečný zpěv

Komnaty:

Síň rudého dechu – místo, kde se scházejí vůdci rodu

Kovárna krve – kováři zde taví zbraně z magmatu a dračí kosti

Síň popela – Varnaxovo soukromé místo, kde mluví s duchy padlých draků


Zajímavost:


Varnax v mládí prý zkrotil divokého dračího mláděte tím, že sám vstoupil do ohně a odmítl ustoupit bolesti. Když z ohně vyšel živý, drak se mu uklonil – a od té doby je jeho krev „požehnána“.

Rod Kočky – Stín

Lady Myrr z Koček




Tichá, elegantní, záhadná. Nikdo nikdy neví, co plánuje. Zmizí dřív, než promluví.
Útočiště: Stínosvit – město v korunách stromů, skryté v iluzích.

Tituly: Tvář stínu, Královna ticha, Oko noci

Věk: Nikdo přesně neví – vypadá vždy jinak, podle toho, kdo se dívá

Magie:

Mistrovství v iluzích a neviditelnosti

Umí promlouvat beze slov – myslí, pohledem, šepotem větru

Dokáže se rozplynout ve stínu nebo změnit podobu

Symbol: Kočičí oko se třemi tečkami – pro vidění, slyšení a mlčení

Zvíře: Kočka s černou a bílou srstí jménem Nex – má dvě duše a mizí ve chvíli, kdy se na ni zadíváš


Osobnost Lady Myrr

Elegantní, neuchopitelná, klidná

Vždy ví víc, než říká – a říká méně, než si myslíš

Má přirozenou autoritu – skřítci i z jiných rodů se jí klanějí ze strachu i respektu

Její smích je vzácný – ale když zazní, znamená to začátek něčeho nového… nebo konce


 Stínosvit – město v korunách a iluzích




Umístění: V korunách prastarých stromů v hlubokém lese, který není na mapách

Stavba: Domy spletené z lián a tmavého dřeva, které mění tvar podle úhlu pohledu

Skrytost:

Město nelze najít, pokud vás samo nezavolá

Iluze zakrývají vše – i obyvatele samotné

Funkce:

Slouží jako útočiště pro špehy, vědmy a zbloudilé duše

Zde se tvoří tajné dohody, zakázaná kouzla a úmluvy šeptané jen ve tmě


Významná místa:

Síň šeptaných dohod – místo, kde se nedává slovo, ale stín

Můstek mlhy – spojuje dvě části města, ale existuje jen při měsíčním svitu

Komnata neviditelné krve – kde se vypráví příběhy těch, co nikdy nebyli zaznamenáni


Zajímavost:


Říká se, že Lady Myrr byla kdysi smrtelná dívka, která se ztratila v lese. Mluvila se stíny, přijala jejich jména a stala se jedním z nich. Od té doby není živá ani mrtvá, ale přítomná všude, kde padá stín.


Rod Les – Země

Starosta Grumbar z Lesa



Statný, zemitý skřítek. Je spíše ochránce než panovník – vládne radou, ne rozkazem.
Sídelní strom: Kořenobrán – prastarý dub uprostřed lesa.

  • Tituly: Strážce Kořenů, Hlas Hloubky, První mezi Rovnými

  • Věk: Vypadá na 60, ale je nejasné, zda roste spolu se stromem, kterému slouží

  • Magie:

    • Ovládá hlubokou zemitou magii – umí rozhýbat skály, uklidnit půdu, promluvit ke stromům

    • Jeho dech může oživit suchý list, jeho hlas utiší rozbouřený les

    • Vytváří obranné štíty z kořenů a lián

  • Symbol: Oboustranný dubový list – polovina zelená, polovina zhnědlá

  • Zvíře: Pradávný jelen jménem Tharn, porostlý mechem – nosí parohy jako větvoví a mluví v hromu

Osobnost Grumbara

  • Klidný, důsledný, pevný jako kámen

  • Mluví pomalu, ale každé jeho slovo má váhu století

  • Věří, že „rychlost je nemoc vody, hloubka je ctnost kamene“

  • Místo rozkazování raději vyslýchá rady starších stromů, zvířat i obyčejných skřítků

Kořenobrán – sídelní strom a centrum moudrosti




  • Umístění: Uprostřed Pralese Dýmu, na místě, kde se sbíhají všechny lesní stezky

  • Podoba:

    • Obrovský, tisíce let starý dub s kořeny hluboko pod zemí a větvemi sahajícími nad mlhu

    • V kmeni stromu jsou přirozené síně a chodby, ve kterých se nachází rady, doupata, knihovny z lišejníků

    • Na větvích hnízdí moudří tvorové, kteří pomáhají rozhodovat – sovy, šeptající špačci, mluvící lišky

Významná místa v Kořenobránu:

  • Srdcová komnata – místo, kde Grumbar rozmlouvá se stromem

  • Kruh hlíny – místo, kde se schází Rada listí (vlivní zástupci rodu Les)

  • Kořenová síň – knihovna vyrytá přímo do živých kořenů, každá kniha je živá a voní podle obsahu

Zajímavost:

Grumbar spí dvakrát do roka – vždy, když strom shodí listí nebo vyraší nový. Během těchto dní říká, že „les mluví hlasitěji, když já mlčím.“




Rod Crocus – Led

Vladyka Eirvon z Crocusu



Chladný a přesný. Jeho slova jsou vždy dobře volena a srdce zůstává zaledněné.
Sídelní město: Ledová stuha – město z křišťálového ledu a mrazivých květin.

  • Tituly: Pán Mrazu, Hlas Ticha, Ledový Vládce

  • Věk: Neznámý, ale zdá se být nedotčen časem

  • Magie:

    • Ovládá magii ledu, času a čistoty

    • Dokáže zastavit pohyb kapky vody v letu, zmrazit kouzlo v polovině jeho tvoření

    • Jeho přítomnost tlumí emoce – v jeho blízkosti vše zpomaluje a tiší

  • Symbol: Sněhová vločka s šesti ostrými hroty ve tvaru okvětních lístků

  • Zvíře: Ledový jestřáb Frayn – létá beze stínu a má zrak, který vidí pravdu i skrz lež

Osobnost Eirvona

  • Formální, klidný, nelítostně přesný

  • Nikdy nezvyšuje hlas, a přesto jej všichni poslouchají

  • Jeho rozhodnutí jsou chladná, ale spravedlivá

  • Věří, že cit je slabost – ale jeho oči občas mluví jiným jazykem

  • Říká se, že nikdy nebrečel – ani jako dítě

Ledová stuha – město z ticha a krystalů



  • Umístění: Na zamrzlé pláni mezi horskými štíty, kde slunce jen zřídka pronikne

  • Stavba:

    • Město je vytesáno do ledových vrstev, které nikdy netají

    • Budovy září stříbrně, když svítí měsíc, a modře ve dne

  • Zvláštnosti:

    • Vzduch je zde téměř nehybný – ticho je součástí architektury

    • Květiny z mrazu vyrůstají ze střech a zdí – jsou živé a zpívají, když vane severní vítr

Významná místa:

  • Zrcadlový dvůr – ledové nádvoří, kde stěny odrážejí nejen postavu, ale i pravdu

  • Síň třpytu – jednací síň, kde slova visí v mrazu, dokud nejsou dokončena

  • Jezero ticha – zrcadlová plocha ledu, která se nikdy nepohne. Kdo se v něm odrazí, uvidí svou nejchladnější podobu

Zajímavost:

Eirvon prý kdysi miloval – ale jeho láska byla zrazená a navždy zmražená v Krystalu lítosti, který teď visí v jeho trůnním sále. Říká se, že kdo se ho dotkne, ucítí všechna jeho nevyřčená slova.

Rod Růže – Oheň/Srdce

Královna Rosamira z Růže



Vášnivá a charismatická. Vládne srdcem a plamenem, dokáže rozohnit i uklidnit.
Sídelní palác: Trnový chrám – dům lásky, růží a ochranných kouzel.

  • Tituly: Ohnivé srdce, Paní Trnů, Růžová plamenice

  • Věk: Vypadá na 30–35 let, ale každá růže, která kdy vykvetla v chrámu, nese její jméno

  • Magie:

    • Ovládá plameny spojené s emocemi – čím silnější cit, tím silnější oheň

    • Umí číst city jiných, manipulovat s vášní, vztekem i radostí

    • Její polibek prý zanechává růžový žár na duši

  • Symbol: Růže v plameni, z níž stoupá srdcová jiskra

  • Zvíře: Liška jménem Velura, s rudou srstí a očima jako žhavé uhlíky – vidí lež a chrání pravdu

Osobnost Rosamiry

  • Výřečná, dramatická, milující… a nebezpečně přesvědčivá

  • Věří, že vláda srdcem je silnější než mečem – ale pokud je třeba, bojuje bez zaváhání

  • Její emoce jsou jako poryv vichru s plamenem – dokážou zahřát i spálit

  • V jejím pohledu je radost i bolest, někdy ve stejný okamžik

Trnový chrám – palác z růží a magie srdce



  • Umístění: Na rozhraní údolí a ohnivých skal, kde květy nikdy nezvadnou

  • Stavba:

    • Palác spletený z živých růžových keřů, které se samy obnovují

    • Růže rostou i uvnitř – zdi jsou z láskyplného živého kamene, co mění barvu podle nálady obyvatel

    • Plameny tančí na svícnech z trnů, aniž by pálily

  • Kouzelná ochrana:

    • Chrám nelze napadnout, dokud je v něm skutečná láska

    • V noci je obklopen růžovým ohnivým kruhem, který odráží nenávist

Významná místa:

  • Síň šarlatového objetítrůnní místnost, kde každé rozhodnutí je podpořeno srdcem

  • Zahrada hořících růží místo meditace, učení a námluv

  • Komnata třetího plamenetajné místo, kde Rosamira skladuje láskyplné, ale nebezpečné kouzla

Zajímavost:

Říká se, že Rosamira měla jednou srdce rozdělené mezi skřítka z Tulipánu a válečníka z Draků. Z této vnitřní roztržky vznikl Plamen věčného rozporu – růžový oheň, který hoří v chrámu dodnes a nikdy neuhasne.


Rod Dahlia – Temnota

Vévodkyně Nyxa z Dahlie



Znalá tajemství smrti i paměti. Vládne s klidem pohřebního soumraku.
Sídelní síň: Tichá hloubka – podzemní sídlo plné světélkujících květů.

  • Tituly: Paní Hlubin, Strážkyně Posledního Dechu, Poutnice Temné Pěšiny

  • Věk: Vypadá na 25, ale pamatuje si zrod Avunie… nebo to alespoň tvrdí

  • Magie:

    • Ovládá magii paměti, zapomnění a smrti

    • Dokáže vyvolat vzpomínky ze stínů – i ty, které už nikdo nechce vidět

    • Její květy dokážou ukrýt duši, obnovit ji nebo navždy umlčet

  • Symbol: Temně fialová jiřina s černým středem – obtočená vlákny stínu

  • Zvíře: Noční netopýr jménem Erisel – s průsvitnými křídly a hlasem, který slyší jen mrtví

Osobnost Nyxy

  • Tichá, hluboká, znepokojivě klidná

  • Má pohled, který vidí minulost skrytou za očima

  • Nemluví často, ale její slova se pamatují – jsou jako noční déšť: chladné, ale očistné

  • Její přítomnost uklidňuje i znepokojuje zároveň – je jako sen, který si nechceš pamatovat, ale ani zapomenout

Tichá hloubka – sídelní síň mezi kořeny a tichem

  • Umístění: Pod povrchem lesa, hluboko v jeskyních pod Prastarým Kořenem

  • Stavba:

    • Sál vytesaný do černého kamene s krystaly, které září v rytmu dechu přítomných

    • Světélkující květy Dahlie rostou ze stěn a stropů – jejich svit ukazuje, kdo je vítán… a kdo ne

    • Chodby se mění podle nálady sídla – ztratit se je velmi snadné

Významná místa:

  • Komnata nevyřčených slov kde visí slova mrtvých ve vzduchu jako světelné slzy

  • Zrcadlový stín hladina černé vody, která ukazuje pravou podobu každého

  • Krypta paměti podzemní zahrada, kde každá květina je vzpomínka jednoho života

Zajímavost:

Nyxa nosí náhrdelník z vlasů a stužek svých předků – každý pramen symbolizuje duši, kterou doprovodila na druhou stranu. Říká se, že až poslední stuha zbledne, skončí i její cesta v tomto světě.


Rod Tulipán – Světlo

Arcivévoda Alion z Tulipánu



Veselý, milovaný, nositel jara. Šíří radost a uzdravuje smíchem.
Sídelní město: Sluneční okvěty – barevná metropole otevřených srdcí.

  • Tituly: Zářící smíšek, Syn Slunce, Tanečník jara

  • Věk: Vypadá na 25 let, i když jeho oči prozrazují mnohem hlubší moudrost

  • Magie:

    • Ovládá světelnou a emocionální magii – jeho smích může léčit

    • Když zpívá, rozkvétají květiny kolem něj

    • Dokáže zastavit hádku jediným pohledem nebo dotekem

    • Jeho slzy prý zanechávají za sebou zlaté pylové stopy

  • Symbol: Zlatý tulipán s paprsky místo stonku

  • Zvíře: Kolibřík jménem Zinnia – drobný, zářivě zlatý tvor, který pije smích ze vzduchu

Osobnost Aliona

  • Bezstarostný, vtipný, dobrosrdečný

  • Všichni ho milují – děti, květiny, zvířata i stíny, které se v jeho přítomnosti rozplývají

  • Má schopnost nalézt světlo i v těch nejtemnějších chvílích

  • Přesto se občas večer ztrácí mezi květy – a ti nejbližší vědí, že i slunce má stíny

Sluneční okvěty – město otevřených srdcí a jarní magie



  • Umístění: Na slunečných svazích, kde den trvá déle než noc

  • Stavba:

    • Město z domů ve tvaru květinových pupenů, které rozvíjejí střechy podle počasí

    • Ulice dlážděné okvětními lístky, které se samy čistí ranní rosou

    • Každý dům má vlastní barvu duše – květiny na fasádách reagují na nálady obyvatel

Významná místa:

  • Náměstí Smíchu – kde se každý den tančí a hraje

  • Skleník slunce – chrám radosti, plný vůní a světel

  • Srdce okvětní fontány – legendární místo, kde prý první tulipán promluvil

Zajímavost:

Alion se narodil za východu slunce při prvním rozkvětu sezóny, a od té doby ho květiny vždy poznají a sklánějí se k němu. Říká se, že kdyby se někdy přestal smát, slunce by nepřišlo dalšího dne.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Základní informace

Skřítčí pokrmy